Informatie nieuwe jaargasten

We zijn erg blij met jou als nieuwe jaargast! Lees hier alle praktische zaken die handig en leuk zijn om te weten.

Receptie

Onze receptie is 7 dagen per week geopend. Je bent van harte welkom om al je vragen aan onze medewerkers te stellen of loop gewoon naar binnen voor een praatje! Bij de receptie vind je ook verschillende folders en informatiegidsen voor dagjes uit in de omgeving.

Openingstijden

Nieuwsbrief

Iedere maand ontvang je per mail de nieuwsbrief van De Meeuw met informatie en leuke weetjes over het park! Voor de maandelijkse nieuwsbrief kan je ook een 2de e-mailadres opgeven van bijvoorbeeld je partner, zodat ook hij/zij de mailing ontvangt.
Heb je een keer iets leuks dat je met andere gasten van De Meeuw wilt delen? Laat het ons weten, wie weet kunnen we het plaatsen in de nieuwsbrief!

Voorschotnota’s

Normaal gesproken sturen wij vier keer per jaar een voorschotnota met betrekking tot de energie toe: half maart, half juni en half september. In december worden de meterstanden opgenomen en wordt de eindafrekening opgemaakt. Op deze eindafrekening worden de voorschotten gecrediteerd en het eerste voorschot voor het nieuwe jaar wordt in rekening gebracht. De voorschotten worden aan de hand van het verbruik van het voorgaande jaar berekend, dus het verbruik op de betreffende locatie en naam. Aangezien je nieuw bent, is er nog geen verbruik op je naam geweest en wordt er een standaard voorschotnota van € 100,00 voor je aangemaakt (mits anders is afgesproken). Mocht je dit bedrag willen verhogen, dan vernemen we dit graag van je.

Locatie en opstalwijzigingen

Wil je iets veranderen op de kavel, aan of om je accommodatie, vergeet dan niet dit eerst aan te vragen bij De Meeuw. Het aanvraagformulier vind je in de jaarplaatsmap die je hebt ontvangen of op www.mijndemeeuw.nl. Pas nadat je schriftelijke toestemming hebt ontvangen van de bedrijfsleiding is het toegestaan de wijziging aan te brengen op de kavel of aan en om je accommodatie. Door verandering van regels vanuit De Meeuw en/of vanuit de gemeente Brielle kan het zijn dat bepaalde zaken die in het verleden wel/niet toegestaan waren nu wel/niet mogelijk zijn. Dit geldt voor o.a. schuurtjes, zonnepanelen, overkappingen, windschermen, glazen schuifwanden, de kleur van schilderwerk, doorloophekjes, erfafscheidingen etc.

Wij raden je daarom aan altijd een aanvraag in te dienen, om niet voor verrassingen te komen staan!

Social Media

De Meeuw is ook te vinden op Facebook. Like en volg ons, zodat je altijd op de hoogte bent van het laatste nieuws!

Noodgevallen

Mocht je technische problemen ondervinden tijdens je verblijf, dan kun je altijd het nummer van De Meeuw bellen (0181-412777). Wanneer de receptie is gesloten, kun je voor zeer dringende noodgevallen het noodnummer bereiken door voor optie 2 te kiezen in het keuzemenu van het antwoordapparaat.

Slagboom

Je kunt 24 uur per dag in- en uitrijden met je kenteken. Mocht je kenteken niet geregistreerd staan, dan gaat de slagboom niet open. Geef dan bij de receptie je kenteken door. Wijzigt je kenteken: laat dit ons weten, zodat we het kenteken voor je kunnen aanpassen. Gaat de slagboom niet open, maar is je kenteken wel geregistreerd, druk dan op de intercom. Houd er rekening mee dat de intercom niet werkt tussen 22.00 - 7.00 uur.

Vuilafvoer

Wij vinden het belangrijk om afval te scheiden ten behoeve van het milieu. Huishoudelijk afval kan in een gesloten zak in de daarvoor bedoelde perscontainer in de milieustraat gedeponeerd worden. Papier kan in de papierbak en glas in de glascontainer. Grofvuil dient zelf afgevoerd te worden naar een officiële gemeentelijke stortplaats. We krijgen soms de vraag waarom plastic afval bij De Meeuw niet al in de milieustraat wordt gescheiden. Onze afvalverwerker doet dit namelijk liever zelf. Om plastic afval milieutechnisch rendabel in te inzamelen is het van belang dat het plastic (enigszins) gelijksoortig is.

Internet

Het is mogelijk om internet te verkrijgen op je jaarplaats via de CAI van Camping de Meeuw door een abonnement af te sluiten. Het inschrijfformulier hiervoor kun je verkrijgen bij de receptie of downloaden via www.mijndemeeuw.nl. Je betaalt jaarlijks € 205,45 vastrecht voor internet.

Jaarabonnement

Zilver Snelheid max. 10 Mbps.

€ 164,-

Zilver Snelheid max. 50 Mbps

€ 274,-

Goud Snelheid max. 100 Mbps

€ 384,-

Installeer de app!

In de app kun je inloggen met de door ons toegestuurde inloggegevens. Hier vind je jouw jaarnota onder ‘Mijn Reservering’. Onder het kopje ‘Mijn Facturen’ vind je facturen die niet gekoppeld zijn aan je jaarnota zoals voorschot- en energienota's. Hier kan je ook makkelijk nota's betalen.

Je vindt in deze app ook de openingstijden, fietsverhuur en het animatieprogramma. Houd het animatieprogramma goed in de gaten op de app, wijzigingen kunnen op het laatste moment (bijv. door weersomstandigheden) nog doorgevoerd worden.

Download de app

Bezoekers en logés

We willen jouw verblijf bij Camping & Jachthaven de Meeuw zo leuk en gezellig mogelijk maken en daarom hebben we diverse mogelijkheden voor het ontvangen van logés/bezoekers. Hieronder hebben we de mogelijkheden voor je opgeschreven:

  • Bezoekers: Gratis
  • Logés horende bij familie t/m 2e graad (ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen, broers en zussen):
    • Ook mogelijk als hoofdhuurder niet aanwezig is.
    • Gratis, mits vooraf aangemeld en excl. toeristenbelasting (€ 1,35 p.p.p.n.).
  • Logés niet horende bij familie t/m 2e graad of niet vooraf aangemeld:
    • Alleen mogelijk als hoofdhuurder tegelijkertijd aanwezig is.
    • Kosten: €6,00 p.p.p.n. en excl. toeristenbelasting (€ 1,35 p.p.p.n.).
  • Logés afkopen
    • Alleen mogelijk als hoofdhuurder tegelijkertijd aanwezig is.
    • Kosten: € 110,- bij ontvangst van 1 logé per keer. Bij ontvangst van meerdere logés per keer € 220,-.

Alle genoemde prijzen zijn op basis van prijspeil 2024

Camping Brielle receptie 9

Kan ik je ergens mee helpen?